NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
Nemeskürty István Tanárképző Kar

Tudományos stratégia

A tudománystratégia célkitűzései

A Nemeskürty István Tanárképző Karon folyó tudományos tevékenység szervesen illeszkedik a kar küldetéséhez, ezért a regionális, történeti és kontrasztív neveléstudományi kutatások kiemelt szerephez jutnak. Ösztönözzük az olyan kutatási projektek megvalósulását, amelyek hozzájárulnak az alábbi kérdéskörök alaposabb feltárásához:

  • Milyen tudással, képességekkel, attitűdökkel és identitással kell rendelkeznie a ma felnövő generációnak ahhoz, hogy autonóm felnőttként hatékonyan hozzájárulhassanak a magyarság jóllétéhez, valamint társadalmunk sikeres és elégedett tagjainak érezhessék magukat?
  • A különféle műveltségi területeken milyen oktatási-nevelési módszerek és tananyagok járulhatnak hozzá leginkább e cél megvalósításához?
  • Hogyan képezhetők erős hivatástudattal és önbecsüléssel rendelkező pedagógusok, akik a széles körű szakmai ismereteken túlmenően az egyéni és kollektív sikerességhez elengedhetetlen értékek átadására is képesek, és személyiségük egész életre szóló normát és viszonyítási pontot jelenthet diákjaik számára? Mit tanulhatunk példaértékű pedagógusok életútjából és tapasztalataiból?
  • A köznevelési intézmények vezetői gyakorlatának és szervezeti kultúrájának mely jellemzői járulnak hozzá, hogy a pedagógusok egymás munkáját támogató, valódi közösséget alkossanak, azonosuljanak az intézmény küldetésével, és motiváltak legyenek arra, hogy szakterületük ismeretanyagát és értékeit a legmagasabb színvonalon adják át diákjaiknak?
  • Történeti és/vagy nemzetközi összevetésben milyen oktatáspolitikai koncepciók bizonyultak eredményesnek, és ezek közül mely gyakorlatok és milyen módon lennének adaptálhatók a mai magyarság feltételeihez és geopolitikai viszonyrendszeréhez?

A kar kutatási portfóliója a neveléstudományi, szakmódszertani és oktatáspolitikai területeken túlmenően teret ad a kar szakterületi profiljához illeszkedő bölcsészeti és természettudományos kutatásoknak is, hiszen a szakterület aktív műveléséből származó tudományos eredmények közvetlenül becsatornázhatók a tanárképzés és a tananyagfejlesztés folyamatába.