Közszolgálatiság és pedagógusképzés: az NKE Nemeskürty István Tanárképző Karának oktatási filozófiája címmel tartott előadást a Pedagógus Expón Szakos Enikő, a Kar stratégiai osztályvezetője. Az egész napos konferencián mintegy 1500 pedagógus vett részt, hogy pedagógiai innovációkkal ismerkedjenek meg, szakmailag releváns előadásokat hallgassanak meg és izgalmas workshopokon vegyenek részt. A Karról szóló előadás során bemutatásra kerültek a jó tanárképzés alapelvei, amelyet az NKE is figyelembe vesz, például: a kellő elméleti tudást nagyarányú gyakorlat kell, hogy kiegészítse; változatos, életkori és egyéni sajátosságoknak megfelelő módszertárral kell rendelkeznie egy pedagógusnak; illetve a népi hagyományaink, a magyar kultúra és az innováció egyszerre legyen jelen a képzésben, így majd a köznevelésben. Az előadást jól kiegészítette Horváth Szilárd rákövetkező „Néphagyomány a nevelésben” prezentációja, hiszen a gödi Búzaszem Iskola olyan jógyakorlatait mutatta be, amelyből a Nemeskürty-n folyó óvodapedagógus- és a tanítóképzés is merítkezett, többek között, hogy hogyan lehet a népi játékokat, a néptáncot és zenét, a kultúránkat a köznevelés szerves részévé tenni, hogy egyszerre készségeket és személyiséget is fejlesszen.
A hagyományokat és innovációt ötvözik az iskolakertek is. Dr. Halbritter András Albert nemzetközi dékánhelyettes az Iskolakertekért Alapítvány (melynek alapítója és munkatársa) Sokszínű Iskolakert című vándorkiállításával várta az óvodai, iskolai kertpedagógia iránt érdeklődőket.
Tőkei Krisztina, a Tanító- és Óvóképző Tanszék szakoktatója a rendezvényszervezők csapatát erősítette.
Fotó: Trifonos Éva